Permalien Courriel Export
Article de revue
Polling politics, media, and election campaigns
Auteur
Document principal Public Opinion Quarterly <P 8° 48>
Titre de la parution Public opinion quarterly‎ / School of Public Affairs, Princeton University
Exemplaires
Notices liées
Notice détaillée
Titre
Polling politics, media, and election campaigns
Document principal
Public Opinion Quarterly

Description
(2005) vol.69: n°5, p.635-796 : tabl., graph.
Notes
Numéro spécial. - Bibliogr.
Collaborateurs
Sujets
Contenu
Jacobs, Lawrence R. ; Shapiro, Robert Y. Polling politics, media, and election campaigns
Traugott, Michael W. The accuracy of the national preelection polls in the 2004 presidential election
Blumenthal, Mark M. Toward an open-source methodology : what we can learn from the blogosphere
Daves, Robert P. ; Newport, Frank. Pollsters under attack : 2004 election incivility and its consequences
Frankovic, Kathleen A. Reporting "The Polls" in 2004
Rosenstiel, Tom. Political polling and the new media culture : a case of more being less
Patterson, Thomas E. Of polls, mountains : US journalists and their use of election surveys
Hardy, Bruce W. ; Hall Jamieson, Kathleen. Can a poll affect perception of candidate traits ?
Langer, Gary ; Cohen, Jon. Voters and values in the 2004 election
Grassroots mobilization and voter turnout in 2004
Gilens, Martin. Inequality and democratic responsiveness
Résumé
Numéro consacré à des études sur les sondages d'opinion en période de campagne électorale et de la manière dont ils influencent l'opinion publique, à partir du cas de l'élection présidentielle américaine de 2004.
Origine de la notice
FNSP
 

inMedia v4.4